GAZİANTEP OĞUZELİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeli

Oğuzeli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile Hasan Kalyoncu Üniversitesi işbirliğiyle “OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM” projesi yürütülmektedir. Okul Temelli Mesleki Gelişim ile; -Okuldaki insan ve materyal kaynakları etkin biçimde kullanılarak öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının okul ortamında karşılanması, -Öğrenciler için öğretim ve öğrenim kalitesinin artırılması, -Öğretmenlerin kendi gelişimleri için daha fazla sorumluluk almaları ve öz değerlendirmeleri sonucunda eksik gördükleri yönleri ya da geliştirmek istedikleri yeterlik alanlarına yönelik Mesleki Gelişim Planı hazırlamaları ve uygulamaları, -Öğretmenlerin deneyimlerini paylaşmaları ve daha az deneyimli meslektaşlarına rehberlik etmeleri, -Öğretmenlerin öğretme-öğrenme stratejileri ile ilgili yeni yaklaşımlar konusunda daha bilinçli duruma gelmeleri, -Meslektaşlarının yardım ve desteği ile bu yaklaşım ve stratejileri kendi uygulamalarına yansıtmaları, -Okulların gelişim planları doğrultusunda öğretmenlerin deneyim ve uzmanlığından yararlanılması, -Okul çalışma kültürü ve değerler sisteminin gelişimine bağlı olarak okulun çevre ile bütünleşmesi ve çevre olanaklarının okul sorunlarının çözümünde daha fazla işe koşulması beklenilmektedir.  “Okul Temelli Mesleki Gelişim” konusunda öğretmenlerin ve okulların eğitim-öğretim ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik uygun görülen okullara HKÜ Eğitim Fakültesi Akademisyenleri tarafından “okul danışmanlığı” hizmeti sunulmaktadır. Bunun için Oğuzeli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce belirlenen her bir okula HKÜ Eğitim Fakültesi tarafından bir öğretim elemanı okul danışmanı olarak görevlendirilmiştir. Bu çalışmanın planlanmasından uygulanmasına ve verilerin analiz edilmesinden raporlanmasına kadar olan süreçte HKÜ Eğitim Fakültesince görevlendirilecek öğretim elemanları akademik danışmanlık yapacaklardır.  Söz konusu proje ilçemizdeki tüm okullarda eylem araştırması yapılması yani sorunların tanılanması ile başlamıştır. Öğretmenlere yöneltilen sorular doğrultusunda okullarla ilgili tanılanan sorunların temeli incelenerek sorunların çözümüne yönelik bir eylem planı hazırlanacaktır. Ardından her okulun bir eylem planı oluşmuş olacak ve bu planlar paydaşlarla paylaşılarak uygulamaya koyulacaktır. Uygulamalar sırasında aksayan yönler varsa tespit edilecek ve revize yapılacaktır. Okul temelli mesleki gelişim projesinin uygulama basamakları şu şekildedir: 1-Sorunların tanılanması (Eylem araştırması) 2-Sorunların temelinin incelenmesi 3-Sorunların çözüm yollarının tespit edilmesi (Eylem planının oluşturulması) 4-Eylem planının uygulamaya koyulması 5-Uygulama aşamasında yaşanan aksaklıkların belirlenmesi ve revize yapılması

Subaşı Mah. Yıldız Sokak No 6 Hükümet Konağı Yanı Oğuzeli / GAZİANTEP - 0 342 571 30 24

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.